10.9 Vystoupení v Ostravě-Porubě |
||
Lukáš: Byli jsme pozváni, abychom ukázali a předvedli naše modely na pouti v Ostravě-Porubě. Lepší počasí jsme si na vystoupení ani nemohli přát, svítilo sluníčko a skoro nefoukalo.Na vystoupení jsme dorazili ve složeni Lukáš, Mirek, David B, Láďa a potencionální nový člen Vlasťa. Mirek dovezl ukázat 2,4m Ravena a pro přihlížející to bylo o to zajímavější když jsme je nechali aby si za takový model stoupli a vyzkoušeli si tah motoru. Láďa, jako vždy sklidil obrovský úspěch s házedlama a Bonbónometem. Velký obdiv taky sklidil Vlasťa s autíčky, kdy měl vyrobený přívěs a tahal na něm další auto. Celkově se naše ukázky líbily a splnili jsme očekávání pořadatelů. |
???
|
6-17.8 Mistrovství světa F3B Jeseník |
||
Wisky: Ve dnech 6. - 17. srpna 2017 se na krásném letišti v Jeseníku –(Mikulovicích) konalo mistrovství světa kategorie F3B. Jedná se o „multifunkční“ větroně. Letové kolo se skládá ze tří úloh: ·
Mistrovství se účastnilo 49 pilotů ze 17 zemí světa. Je potěšitelné, že český tým se v konkurenci rozhodně neztratil a v soutěži týmů skončil „o chlup“ čtvrtý Konečné výsledky http://www.f3b-wc-2017.com/results/WorldChamp2017-Jesenik.pdf |
Wisky |
5.-6.8 Setkání obřích modelů Frýdek-Místek |
||
Lukáš: Jako již každoročně jsme vyrazili na tuto tradiční akci ve složení Jirka Ř., Pavel V.,Lukáš a David M. Během víkendu se za náma dojeli podívat i ostatní členové klubu. Celá akce jako již každoročně byla pořádána Podbeskydským Aviatickým klubem z Frýdku-Místku. Letošní ročník čítalo kolem 70 přihlášených pilotů. Počasí letos moc nepřálo, byli jsme na letišti od čtvrtku a kromě soboty jsme zmokli každý den. Modelů zde bylo opravdu plno a bylo na co koukat. Viděli jsme zde polomakety, makety, turbínové modely, větroně a plno akrobatů. Akce se nám jako každoročně líbila a jsem rád, že na tuto akci jezdíme v čím dál větší klubové účasti, zejména se zvyšuje klubová pilotní účast. |
??? |
6.6. Vystoupení pro družinu ZŠ Šenov u Nového Jičína |
||
Wisky: 6. června jsem se sjeli před druhou hodinou na hřišti v Šenově v téměř tradičním obsazení Laďa s házedly , bonbonometem a monster truckem, Mirek s malým Edgem a kopterkou, Dušan s vrtulníčkem, já s Práškem a Crack Yakem a Mirek Tovaryš. Bylo krásně slunečno, ale foukalo tak, že i ptáci chodili radši pěšky. Zkusil jsem něco zalétat dle naší display osnovy ale, byl to boj o holý model. Mirek zkoušel jak Edge tak i kopterku, ale v tom fučáku to prostě nešlo, Dušan odstartoval s vrtulníčkem a cca v metru ho to sfouklo do trávy. Děcka se vyřádila s házedly, jedno jsme s pomocí zapůjčeného žebříku museli sundávat ze stromu. Létala nejlépe proti všem leteckým pravidlům po větru. Po třetí hodině se děcka odebrala do školy a nakonec nás překvapila jedna paní vychovatelka s dotazem, co víme a jak se díváme na jev zvaný chemtrails?? |
?? |
30.4 RCEO Příbor |
||
Jirka Pavelka: Příznivci elektroletů na severní Moravě se po dlouhé zimní přestávce konečně dočkali.LMK Ikarus pořádal v aprílovém počasí na letišti v Příboře pohodovou soutěž kategorie RCEO. Sešlo se 14 soutěžících s modely o rozpětí dva až téměř čtyři metry. Letos poprvé je povolena telemetrie - aktuální info pro vario a výšku modelu. Není to ale podmínkou mít telemetrii, pouhým okem je vidět, zda se ve vzduchu udržím stanovenou dobu.Pět minut po vypnutí motoru nalétal lehce téměř každý. Největším soupeřem byl všem vítr, který měnil směr i sílu. Ten, kdo přistál v jakékoliv bodované vzdálenosti, byl vlastně úspěšný. V této kategorii hraje přesnost přistání větší roli, než kvalita modelu z hlediska jeho plachtařské výdrže. Za těchto podmínek někdy pomohlo štěstí i začátečníkům a ostřílení letci naopak obsadili pozice v druhé půlce tabulky. Někteří borci RCEO využívají pro trénink na náročnější soutěže. Je to ideální kategorie pro začínající zájemce o soutěžení s podobně postiženými kolegy. Přesnost přistávání v čase je nová motivace a zpestření tréninku i létání. |
?? |
10-12.3 Modelářská výstava FOR MODEL OLOMOUC 2017 |
||
Wisky: Již po 15. se konala výstava v areálu Flory Olomouc. Zaměřením je to výstava pro hobby, modelářství, sběratelství a všechny příbuzné obory a činnosti. Byl jsem na prvních ročnících a musím uznat, že pořadatelé za těch 15 let udělali obrovský pokrok co do obsahu a náplně výstavy. Myslím, že téměř každý zde najde něco, co ho zaujme. Letos bylo rozložení výstavních ploch stejné, nebo hodně podobné loňskému ročníku, největší část přízemí zaujímalo ohromné dopravní hřiště pro modely kamionů a stavebních strojů, traktory žádné. Velký bazén pro předvádění modelů lodí, zde byl největší atrakcí klub Merrimack (http://www.merrimack.unas.cz/), který předvádí námořní bitvy s výbuchy, explozemi, potopením lodí a ponorkový a tankový klub Žilina (http://www.randa.sk/ponorkovy-klub/). Dále zde byl koutek Dakarských funkčních modelů a dráha pro RC drift. Co se týče RC modelů letadel, nebylo toho k vidění moc, stejné modely jako loni, jen namísto Storcha byl oběšen Luňák. Malinkatý prostor obehnaný sítí byl určen pro předvádění leteckých modelů. Létaly zde pouze epp házedla prodejce sídlícího hned vedle. Oproti loňskému ročníku byl letový prostor pětinový. Obvod haly patřil výstavce modelářských klubů. V přísálí byla dráha se šlapacími autíčky, výstavka s modely Valašských staveb a dva dnes již historické vozy Škoda 120. Ve foye se nacházely vitrínky s papírovými modely a stánek RC Revue. Na ochozu v prvním patře se nacházely převážně výstavky sběratelů, sportovních klubů a vojenských historiků. Nejinteraktivnější byla expozice KVH I. Prapor Ostrava (http://www.1-prapor-sos.wz.cz/). Jelikož jsem byl s pány synátory, tak si vyzkoušeli kulometný útok na stodolu a zbraně vojáků a četníků z doby První republiky, které viděli v seriálech. Ve vitrínách s historickými (starými) hračkami jsem jim ukázal, jaké hračky jsem měl v dětství. Před vstupem do haly byla malá výstavka vojenské techniky, taková československá klasika, lehký tank PRAGA AH IV postavený jako replika doma v garáži, TATRA 813 8x8 VNN Kolos, samohybná houfnice vz. 77 DANA ještě v původním továrním provedení, sanitka UAZ 452 a „model“ tanku Lt. 38 1:1 postavený taktéž doma v garáži. Výstava pokračovala i v sousedním pavilonu „E“, zde byly k vidění hlavně modely železnic a modely z papíru. Za zmínku určitě stojí klubové kolejiště železničních modelářů z Uničova, jejichž panelové kolejiště ve velikosti HO zabíralo téměř polovinu výstavní plochy. Dobře vymyšleno i zorganizováno bylo několik malých kolejišť na koberci, kde si mohli malí i větší adepti vyzkoušet zajezdit s mašinkami. Na vše dohlížel pan přednosta s plácačkou a píšťalkou. |
Wisky |
12.2 Mistrovství České republiky Zelený pruh, Praha | ||
David: V sobotu odpoledne vyrážíme
s Patrikem opět na cestu směr Praha, znovu s přenocováním v dojezdové
vzdálenosti. Ráno ve tři čtvrtě na sedm jsme před budovou, je tu již několik dalších soutěžících, ale pořadatelé zatím ne. Postupně přijíždějí další účastníci, ale kde jsou pořadatelé? Po sedmé přijíždí dodávka, z ní vystupuje Venca Janko se slovy „vy na někoho čekáte?“Následuje předstartovní rutina, nějak ale zdivočelá, dvě fronty na lítání, neposuneš model jsi v pytli atd. prostě Praha. Tréninkové lety trochu narušuje instalace bannerů sponzorů, v letovém prostoru se neustále někdo motá. Organizátorů je málo tak vypomáhám s registrací a vydáváním startovních čísel. V kategorii začátečníků RCEA se zde objevilo několik nových tváří. Zmínil bych bratry Berky, kteří oba žijí v zahraničí a každý jel přibližně 800 km na soutěž, společně jsme si vyměnili informace o létání a technologiích nejen u nás, ale i v Německu a Švýcarsku. Pauzy mezi jednotlivými koly byly zpestřeny lety minimaket Roberta Pajase, poháněných gumovým svazkem. V průběhu dopoledne se objevila reportérka ČT s doprovodem, začali chystat svou techniku a připravovat přímý vstup do programu. Reportérka několikrát procházela body programu, nacvičovala si komentář, kameraman s osvětlovačem šibovali Toma Ciniburka sem a tam, blíž a dál, docela groteska. A pak jsem bohužel viděl zpětně tu snahu, uf uf…. Po dolétání přesnoleteckých kategorií se letěly pylony a air race, které jsem prošvihl nabíráním informací. S bodovačem panem Václavem Řípou, mimo jiné i trenérem kategorie RCA a kluky z Holešova jsme probírali jednotlivé obraty, chyby v nich, jak je zaletět a zkrátka co a jak, super hodinka nabitá důležitými informacemi. Po páté bylo dolétáno a následovalo vyhlášení výsledků, záměrně nepoužiju slovo slavnostní, protože toto bylo vše možné, jen ne slavnostní a důstojné. Ceremoniál proběhl ve stylu obsluhy bufetu IV. cenové kategorie, jó a že je to MČR tak vám k tomu dám medaili. Fotografové museli počkat až nějaký uklízeč vymete bordel z pod radiátoru za stupni vítězů. Co se týče stránky obsahové, jistě by se předešlo mnoha spekulacím a silným slovům, kdyby byly pravidla jasně stanovena již při předletové rozpravě. |
4.2 Halová soutěž Viničné | ||
David:
Do Viničného jsem jel sám, jelikož Patrikovi kolidovaly s termínem
pracovní povinnosti. Cesta byla asi zatím nejnáročnější z dosud
absolvovaných, teplota nula, mlha a déšť. Jel jsem natěšený, měl jsem si
od Honzy Špatného vyzvednout výřezy na Supertrino a sadu uhlíků
objednaných od Donatase. Lehce po sedmé hodině jsem dorazil na místo. V hale už panoval čilý ruch a hodně veselo, Svaťa Hnilica s Extrou šikovně přistál na konstrukci a Radim se ho s druhou Extrou snažil vyprostit, podařilo se, ale neobešlo se to pak bez lepení. Podobná situace se opakovala ještě jednou, kdy slovenský soutěžící pověsil svůj model pod strop, tentokráte ho vyprostili klasicky po hasičsku, po žebříku a s pomocí dlouhé tyče. Při zahajovacím nástupu organizátoři informovali o průběhu soutěže, protože Slovensko nemá svá pravidla bude se létat dle převzatých pravidel českých. To se ukázalo jako velice sporné hlavně v kategorii RCEA, kdy slovenský soutěžící létal s vypreparovaným depronovo, uhlíkovo, mylarovým modelem, který evidentně měl 100g. Seděl jsem vedle stolečku pro přípravu modelů, dotyčný se chystal na let, mladí vlčáci se ptali „kolik to váží?“ 80 byla odpověď, „a neměl by mít model pro RCEA alespoň 100g“ tady nejste v Čechách!! Co s tím? Začalo se to řešit diplomaticky, nenápadně s velkou pomocí Honzy Špatného co by znalce pravidel a organizátorů, výsledek velmi složitá patová situace hraničící s mezinárodním incidentem. Řešení nakonec přišlo „s hůry“ a všichni jsme jej přelétali. Nicméně z letošního Viničného ve mně zůstala trpká příchuť. O zpestření aeromuzikálového programu se opět postaral M.Plichta, kdy při posledním třetím kole rozsekal svou Extru doslova na kuličky a s posledními takty jeho skladby dopadly na zem trosky modelu, baterky a motor, vše zvlášť. Domů jsem vyrážel dřív, ještě před vyhlášením vítězů, jelikož se o mě pokoušela nějaká respirační choroba a chtěl jsem dorazit domů ještě za „čerstva“.
|
|
13.1 Výroční Schůze | ||
Lukáš: Rok s rokem se sešel a opět jsme
seděli v policejním klubu u stolu a hodnotili uplynulý rok, který podle
mě což se vystoupení, modelářských akcí a soutěží týče byl velice
záživný. Zhodnotili jsme i klubovou úspěšnost na soutěžích v národní
kategorii kdy se Pavel V. stal mistrem republiky v obřích akrobatech v
kategorii RCAS a David B. s Patrikem L. se účastní halových soutěží, kde
se oba umísťují na vyšších příčkách v TOP 5.Celkové zhodnocení roku
zakončila večeře, volná diskuze a diskotéka, které se ujal Martin P. a
všechny celý večer bavil. Nezbývá nic jiného než všem členům klubu
popřát úspěšný rok a stejný počet startů a přistání.
|
|
7.1 Turnovská halovka |
||
David: O půl čtvrté pátek 6. ledna
vyjíždíme s Patrikem do Turnova, cestu lehce komplikuje silný mráz, ještě
před Olomoucí musím zastavit a obouchat ze stěračů „modré koule“ namrzlé
nemrznoucí směsi. Teploměr ukazuje nějakých – 18. Před osmou večer
dorážíme do cíle a jdeme se ubytovat do „domluveného hotelu“, ve kterém
ale určitě nebyl domluvený personál, takže platíme plné taxy. Po večeři
jdeme brzo spát. Jelikož je hodně
soutěžících, otevírá se hala už v 6:30 a od osmi se má začít létat
soutěžně. Ráno mám trochu obavy, jestli nastartujeme. Teploměr v autě
hlásá -24. Přejezd do sousední ulice, cestou už potkáváme známá auta,
zaparkované kde se dá, na rozdíl od nás je tady půl metru sněhu. 6:15 jsme
na místě, stavíme se do fronty a jde se na to. V druhém kole jsem si
„škrábnul“ o koš
takže za nula, a ztráta v přepočtech byla
gigantická, jelikož soupeři toto kolo zaletěli dobře. Před pátou bylo
dolétáno, rychle vše vyklidit, jelikož v šatnách už stepovali nažhavení
floorbalisté, vyhlášení proběhlo v patře, v „bufetosálorestauraci“, stupně
vítězů byla trampolína. Krásné poháry vyrobil sklář Libor Bursa, loňskou
sezónu letěl několik závodů RCEA. Největší peckou na celé soutěži bylo
losování cen, tam se mi zadařilo a byla mi vylosována druhá nejhodnotnější
cena od hlavního sponzora a to EPP házedlo Beta, na Patrika se také
„usmálo“ štěstí dostal reklamní model Škodovky. Ceny byly: vteřiňák nebo
autíčko, tři házedla a hlavní cena nabíječ R15+.
|